Privacy Policy
Alle informatie evenals de persoonsgebonden gegevens die ons via deze website worden bezorgd, worden strikt vertrouwelijk behandeld. Deze informatie en elke andere die wordt bekomen in het kader van de behandeling van een dossier valt onder het beroepsgeheim waaraan elke advocaat gebonden is. Elke cliënt wordt voorafgaand aan de mededeling van persoonlijke gegevens geïnformeerd over de wijze waarop deze gegevens worden opgeslagen en verwerkt door Blienberg Advocaten. Geïnformeerd geeft elke cliënt zijn of haar toestemming met de opslag van deze persoonlijke gegevens door het advocatenkantoor. De informatie die een cliënt aan zijn advocaat toevertrouwt, is vertrouwelijk en mag door hem niet openbaar gemaakt worden, tenzij dat het noodzakelijk is voor de verdediging van de belangen van die cliënt, bijvoorbeeld in een procedure. Elke cliënt kan op elk moment inzage vragen in de gegevens die over haar of hem werden opgeslagen en hij of zij kan vragen informatie te wijzigen of te verwijderen. Mochten de gegevens toch voor andere doeleinden gebruikt worden dan waarvoor de toestemming werd bekomen dan is het advocatenkantoor hiervoor aansprakelijk. Het kantoor doet er alles aan opdat alle data van haar cliënten worden beschermd tegen elke vorm van inbreuk van buiten af.
Door het loutere gebruik van de website wordt u geacht van deze gebruiksvoorwaarden kennis te hebben genomen en ze te hebben aanvaard. De op deze website vermelde informatie is uitsluitend van algemene aard en geenszins op de specifieke omstandigheden van enig persoon of entiteit gericht, en vormt bijgevolg op generlei wijze een juridisch advies of een professionele aanbeveling. De website geniet auteursrechtelijke bescherming. Het auteursrecht en alle intellectuele rechten op de informatie vermeld op de website berusten bij advocatenkantoor Mala/ Blienberg Advocaten en deze informatie kan niet worden gereproduceerd of meegedeeld zonder voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
SPECIFIEKE VOORWAARDEN ONLINE ADVIESVERLENING
Wanneer een cliënt Blienberg Advocaten contacteert voor online advies zal volgende procedure worden gevolgd:
Aan de online cliënt wordt gevraagd samen met de vraag ook steeds hun volledige naam en e-mail adres en eventueel (indien van toepassing) het BTW nummer mee te delen.
Deze gegevens worden gebruikt om automatisch een account op de website van ASK2LEGAL aan te maken zodat wij u optimaal en in alle discretie kunnen verder helpen.
Uw gegevens worden discreet doch voor u transparante wijze opgeslagen. Ze worden aan niemand meegedeeld. Als cliënt heeft u steeds het recht om de gegevens die worden opgeslagen na te kijken, te wijzigen of te vragen dat ze worden verwijderd.
Deze gegevens evenals de inhoud van uw persoonlijke vragen behoren tot het beroepsgeheim van de advocaat.
Wij geven u binnen de 24 uur een antwoord op uw dagdagelijkse en concrete juridische vragen en problemen. Wij werken alle werkdagen inclusief zaterdag tussen 8u en 20u. Mocht de termijn van 24 uur vervallen na 20u van een werkdag of op een zondag en u heeft nog geen antwoord van ons ontvangen, kan u het eerste uur van de eerstvolgende werkdag uw antwoord verwachten.
Aangezien wij graag onze kennis delen, vragen wij geen betaling indien het antwoord op uw vraag geen bijzondere aandacht en/of studie vraagt van uw specifieke dossier of situatie.
Indien wij van mening zijn dat uw vraag bijzondere studie vraagt van uw specifieke situatie zullen wij zo snel mogelijk nadat wij uw vraag hebben ontvangen melden dat wij, vooraleer wij u kunnen antwoorden vragen om 100 Euro exclusief BTW over te maken op onze bankrekening. De betalingslink wordt u bezorgd. Het is mogelijk dat wij u vragen bijkomende informatie door te zenden.
Eens we een betaling hebben ontvangen, krijgt u binnen de 24 uur het antwoord op uw vraag. Mocht u het gevoel hebben dat ons antwoord u niet voldoende duidelijk is of u nog steeds geen zekerheid heeft omtrent het juridisch probleem waar u mee worstelt, is er in de betaling van 100 Euro, 1 consultatie inbegrepen bij ons op kantoor. U kan contact opnemen met ons secretariaat om een afspraak te maken.
Een advies verleend via ASK2LEGAL is steeds gebaseerd op de feiten en de gegevens die door de cliënt worden aangeleverd en onder voorbehoud van de correctheid en de volledigheid van de door de cliënt verstrekte informatie. Blienberg advocaten kan dus niet aansprakelijk gesteld mocht blijken dat het advies niet volledig of onjuist is omdat aan de behandelende advocaat niet alle informatie werd verstrekt.
Indien wij van mening zijn dat uw vraag of het juridisch probleem dat u ons voorlegt, te ingewikkeld is zodat wij onmogelijk online een correct en volledig advies kunnen verstrekken, zullen wij u hierover ook contacteren. U zal van ons een eerste gratis reactie krijgen en we zullen u uitnodigen voor een gesprek op ons kantoor voor een diepere analyse en bespreking van uw vraag of probleem.
Tenzij de specifieke voorwaarden van de online adviesverlening afwijken van de algemene voorwaarden van Blienberg advocaten, zijn ook deze laatste van toepassing op de online dienstverlening.
ALGEMENE VOORWAARDEN BLIENBERG ADVOCATEN
Kosten en ereloon
De staat van kosten en erelonen van het advocatenkantoor kan drie elementen bevatten: de kosten van het advocatenkantoor, de gerechtskosten en de uitgaven en het ereloon.
De kosten van het advocatenkantoor worden als volgt berekend:
- Briefwisseling (inclusief mail): 0,10 euro per pagina
- Printingen: 0,25 euro per pagina
- Het maken van een kopie: 0,25 euro per pagina
- In- en uitgaande faxen: 0,25 euro per fax
- Telefoonkosten:
0,10 euro per 10 minuten telefonisch onderhoud – Binnenland
0,50 euro per 10 minuten telefonisch onderhoud – Buitenland
- Aangetekende zending – Posttarief
- Opening dossier: 75 euro
De gerechtskosten en de uitgaven zijn de kosten die het advocatenkantoor heeft moeten voorschieten aan derden, zoals de gerechtsdeurwaarder, de griffie, vertalers, openbare instanties, enz. Deze kosten worden precies en gedetailleerd vermeld in de staat van kosten en ereloon. Het ereloon is de vergoeding voor de door het advocatenkantoor geleverde diensten. Dit geldt voor nagenoeg alle aangerekende prestaties.
Indien er aan een uurtarief wordt gewerkt, zullen bepaalde prestaties aan een lager uurloon (50% van het afgesproken uurtarief) worden aangerekend. Het gaat hier dan over de wacht- en verplaatsingstijden.
De aangegeven erelonen zijn steeds exclusief 21% BTW. Behalve indien een wet of een ter uitvoering daarvan genomen besluit of administratieve beslissing (circulaire of andere) voorziet in een vrijstelling (daaronder begrepen een verrichting die buiten het toepassingsgebied van de BTW valt), zal het ereloon verhoogd worden met de BTW tegen het toepasselijke tarief.
Het advocatenkantoor kan voor de aanvang van de opdracht en lopende de behandeling van de zaak één of meerdere voorschotten vragen. Een voorschot is het forfaitair bedrag dat de cliënt betaalt aan het advocatenkantoor, voorafgaand aan een gedetailleerde staat van kosten en ereloon en dit ter dekking van reeds gedane of nog te maken kosten. Het voorschot wordt steeds aanzien als een louter financiële verrichting. Het document dat verzoekt om het voorschot is geen boekhoudkundig document (factuur).
In de effectieve facturen worden de voorschotten op het totale bedrag inclusief de BTW, in mindering gebracht. Bij de eindfactuur zal eventueel een regularisatie plaatsvinden (in plus of in min) van de effectief betaalde voorschotten.
De cliënt betaalt de voorschotten en de eindstaat van kosten en erelonen van het advocatenkantoor binnen de vijftien dagen na ontvangst van de uitnodiging tot betaling. Het advocatenkantoor kan, indien dit voor de goede dienstverlening noodzakelijk is, gemotiveerd een kortere betalingstermijn bepalen.
Indien de cliënt niet akkoord gaat met het gevraagde voorschot of de facturen moet hij deze binnen de acht dagen na ontvangst schriftelijk protesteren.
Na schriftelijke aanmaning tot betaling van de openstaande staat van kosten en erelonen en bij gebrek aan terecht bevonden protest, is de cliënt op het openstaande saldo rente verschuldigd gelijk aan de wettelijke rentevoet vanaf de vervaldag van de factuur.
Informatie - witwas
Het advocatenkantoor informeert de cliënt stipt over de uitvoering van zijn opdracht en over het verloop van de behandeling van de zaak.
De cliënt geeft stipt en gedurende de gehele duur van de opdracht, desgevallend op verzoek van het advocatenkantoor, alle nuttige informatie aan het advocatenkantoor.
Ondergetekende neemt nota van de toepasselijkheid van de Witwaspreventiewet van 12.01.2004, hetgeen voor de advocaat de wettelijke verplichting inhoudt tot identificatie van het cliënteel en de melding van witwaspraktijken aan de Stafhouder van de balie te Antwerpen.
Beroep op derden
Buiten de gebruikelijke taken die in het advocatenkantoor worden vervuld, gaat de cliënt ermee akkoord dat het advocatenkantoor, onder de verantwoordelijkheid van deze laatste, voor specifieke opdrachten een beroep kan doen op een ander advocatenkantoor voor de uitvoering van zijn opdracht.
Indien het voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijk is dat een beroep wordt gedaan op een gerechtsdeurwaarder of een vertaler, laat de cliënt de keuze daarvan aan het advocatenkantoor.
Het advocatenkantoor doet slechts met uitdrukkelijke instemming van de cliënt een beroep op andere derden, zoals notarissen, deskundigen of accountants, gekozen in overleg met de cliënt.
Derdengelden
Het advocatenkantoor stort alle bedragen die hij voor zijn cliënt ontvangt binnen de kortst mogelijke tijd door aan zijn cliënt. Indien het advocatenkantoor een bedrag niet onmiddellijk kan doorstorten, verwittigt hij de cliënt van de ontvangst van het bedrag en brengt hij hem op de hoogte van de reden waarom het bedrag niet wordt doorgestort.
Het advocatenkantoor mag op de bedragen die hij ontvangt voor rekening van de cliënt sommen inhouden tot dekking van de openstaande voorschotten of staten van kosten en erelonen. Hij brengt de cliënt hiervan schriftelijk op de hoogte. Deze bepaling doet geen afbreuk aan het recht van de cliënt om de ereloonstaten van het advocatenkantoor te betwisten en betaling van deze ingehouden bedragen te vorderen.
Het feit dat het advocatenkantoor openstaande voorschotten of staten van kosten en erelonen inhoudt op dergelijke bedragen, verandert niets aan de verplichting van de cliënt om de verschuldigde btw daarop te voldoen, en dit via één of meer afzonderlijke betalingen aan het advocatenkantoor voor zover de derdengelden in kwestie onvoldoende zouden zijn om het volledige verschuldigde bedrag aan btw te voldoen.
Het advocatenkantoor stort alle bedragen die hij van de cliënt ontvangt voor rekening van derden onmiddellijk door aan deze derden.
Aansprakelijkheid
Het advocatenkantoor is verzekerd voor zijn beroepsaansprakelijkheid voor een bedrag van 1.250.000,00 euro. Het advocatenkantoor informeert de cliënt dat voor de specifieke behandeling van zijn zaak, voorwerp van deze overeenkomst, een hogere verzekering kan worden afgesloten mits het betalen van een bijkomende premie.
De cliënt vindt de gewone verzekering van het advocatenkantoor voldoende en aanvaardt dat de vergoeding van de schade die hij lijdt ten gevolge van een beroepsfout van het advocatenkantoor wordt beperkt tot het bedrag van 1.250.000,00 euro waarvoor het advocatenkantoor is verzekerd. Deze beperking is niet van toepassing in geval van opzet of grove fout van het advocatenkantoor.
Indien de beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar de schade niet dekt, zonder dat het advocatenkantoor hieraan fout heeft, wordt de schadevergoeding op grond van een beroepsfout van het advocatenkantoor beperkt in hoofdsom, kosten en intrest tot een bedrag van 125.000,00 Euro.
Beëindiging van de overeenkomst
De cliënt kan op elk ogenblik de overeenkomst beëindigen door het advocatenkantoor daarvan schriftelijk op de hoogte te brengen. Het advocatenkantoor maakt zijn eindstaat van kosten en erelonen over aan de cliënt, rekening houdend met zijn prestaties tot aan de beëindiging van de overeenkomst. Het advocatenkantoor kan geen schadevergoeding vragen.
Op eerste verzoek zal het advocatenkantoor aan de cliënt de stukken van het dossier terugbezorgen.
Het advocatenkantoor kan te allen tijde een einde maken aan de overeenkomst, mits de cliënt hiervan schriftelijk te verwittigen. Voor de bepaling van het ogenblik waarop hij zijn prestaties staakt, dient het advocatenkantoor rekening te houden met de mogelijkheid voor de cliënt om tijdig de nodige bijstand te verkrijgen van een ander advocatenkantoor.
Algemeen
Het Belgisch recht is van toepassing.
Partijen regelen hun geschillen bij voorkeur in der minne. Zij laten voorafgaand aan elke procedure bij voorkeur de zaak oproepen tot minnelijke schikking voor de rechtbank of voor een daartoe bevoegde instantie bij de Orde van Advocaten.